Back home again

7 mei 2016 - Leiderdorp, Nederland

En zo zit ik bijna weer aan het eind van de Meivakantie. De meivakantie- wat mij betreft de leukste vakantie van het jaar.  Je "accu" is van te voren behoorlijk leeg, voorjaar lang, donker en koud geweest. Vroeger had je het over voorjaarsmoeheid.

Het was een heerlijke meivakantie. Rome was nog veel mooier, gemoedelijker en meer voor herhaling vatbaar dan verwacht.
Vlucht via Rotterdam een erg relaxte aangelegenheid. Ook terug was prima.
Inmiddels ben ik gewend aan het gepiep als ik mijn linker knie door het poortje steek.
Ik werd telkens geruststellend grondig gefouilleerd.

Hotel midden in centrum met dagelijkse wandeling vond ik tóp. Op die manier wordt een stad  wat mij betreft het snelste "eigen". Temperatuur perfect hiervoor. Schoenen (Skechers, niet de charmantste, wel de meest comfortabele) idem.

Woensdagochtend terugreis, vroeg op, half acht taxi naar vliegveld.
Reizen in de vroege ochtend met een zacht en fris zonnetje vind ik heerlijk.
Dit gevoel stamt uit de tijd dat ik nog in Saudi Arabië woonde.
Overdag was de luchttemperatuur gemiddeld 40 graden Celsius.
We hadden zelden reden om vroeg óp te moeten.
We hadden namelijk geen school.
School was boeken thuis en leren hield zich niet aan bepaalde tijden, als de proefwerkjes opgestuurd naar Nederland maar voldoende gescoord waren (IVIO= Instituut voor Individueel Onderwijs en LOI= Leidse Onderwijs Instellingen).

Dus vroeg óp alléén als er iets niet alledaags aan de hand was.
Reizen, bijvoorbeeld. Altijd in de vroege ochtend op pad.
En dán was het zacht, fris en helder. Dat speciale, knisperende, ochtendfrisse.
Woensdag in de taxi, de chauffeur maakte nog een speciaal-afscheid-rondje rond het Colosseum (dat was toevallig ook wel de kortste weg naar het vliegveld); ontluikend zonlicht, beetje geel-rood op de stenen schijnend. Prachtig.

Het hoofd is weer lekker leeg, de spieren ontspannen. Slapen is weer heerlijk.

Kortom, vakantie geslaagd.

1. Gerard Walta:
    7 mei 2016
    Is weer een goed journaal van jullie Rome reis, hebben er weer van genoten!!
  2. Paul O.:
    8 mei 2016
    Leuk informatief reisverslag en mooie foto's. Bedankt weer Happy.
  3. Helene straet laurey:
    8 mei 2016
    het was weer als het boek naast het bed wat je zo mist als je het uit hebt dank voor het meereizen en tot gauw
  4. Joke en Ad Hoogvorst:
    10 mei 2016
    Een late reactie wegens een zonnig verblijf in Limburg. Ook voor ons is het verslag van de Sixtijnse kapel heel herkenbaar; ook wij vonden het tegenvallend en een groot verschil voor Ad met 1962 toen je, als het in je opkwam, ongestoord het Vaticaan en de kapel binnen kon lopen. Dank voor de verslagen.
  5. Peter Van:
    12 mei 2016
    Het was weer een genot om al je verhalen en al jullie belevenissen te lezen. Bedankt !